czwartek, 1 grudnia 2011

Znaki Obecności (3)

"Przedziwny świat Jedynej Miłości"- Zeszyt RRN nr 45 (3)
Część 1. CODZIENNOŚĆ, KTÓRA PRZYBLIŻA ALBO ODDALA
Znaki Obecności

Czy zegar może przypominać o Bogu?
Wszystko może ci przypominać o Bogu, bo Bóg chce poprzez wszystko przesyłać ci sygnały swojej obecności. Zegar czy zegarek, jak każda rzecz z codzienności, może przybliżać do Boga albo od Niego oddalać. Jeżeli dzwoni budzik, to ten budzik może działać jak lina holownicza. Wyciąga cię z jakichś koszmarów, które przeżywałeś w nocy czy z jakiegoś błogostanu i wciąga cię w kłębiące się myśli, które - choć dotykają tego, co i tak minie prędzej czy później - zagarniają w pełni twoje serce. Być może nawet nie przypuszczasz, że ten budzik cię wprowadził w pewien świat, gdzie rządzi pośpiech, gdzie masz się sprężać do walki z trudnościami albo też cieszyć się czysto doczesną radością, jakąś ludzką nadzieją na coś.

Żyjesz tym, co kochasz. Jeśli chcesz żyć Bogiem, to budzik zamiast wciągać cię w świat pośpiechu, w świat doczesności, może wciągać cię w ten przedziwny świat Jedynej Miłości. Szukających Boga wszystko przybliża ku Niemu, nawet... taki zwykły, mały zegar.

[1. "Miłującym Boga wszystko pomaga ku dobremu - pisze R. Garrigou-Lagrange powołując się na List do Rzymian (8,28) - nawet wewnętrzne opory, najboleśniejsze i najbardziej nieprzewidziane przeciwności zewnętrzne, nawet grzech, jak twierdzi św. Augustyn, jeśli potrafimy się z jego racji upokorzyć" (Trzy okresy życia wewnętrznego, Niepokalanów 1998, s. 552). [Les trois dges de la vie interieure, t. II, Cerf, Paris 1938, part III, ch. 7].

Któryś z księży opowiada, jak odkrył niezwykły znak, który przypomina mu stale o obecności Pana: - Aby się obudzić korzystam z przedziwnego zegarka budzącego mnie melodią-modlitwą, w której padają słowa o miłosierdziu Boga. O miłosierdziu Boga Wcielonego, którego miłość do Jego Matki jest tak niezwykła, ponieważ niezwykła była zawsze odpowiedź Maryi na każdą otrzymaną łaskę. I budząca mnie melodia mówi o tej przedziwnej miłości Jezusa, który tak ukochał Maryję, że w stosunku do mnie pragnie się Nią posługiwać. Tą, która była Mu zawsze i w sposób doskonały wierna. Pragnie, aby Jego miłość do Maryi miała ciąg dalszy w mojej osobie, w moim życiu, żeby mógł we mnie Ją kochać. Dlatego pragnie posługiwać się Nią jako szczególnym narzędziem swojej miłości do mnie.

Każdy dzień rozpoczynam od przenikających moją świadomość tonów modlitwy, które pomagają błagać o miłosierdzie Jezusa dla mnie. A w tym błaganiu jest zawsze obecna Maryja, którą Jezus ciągle mi daje jako swój największy dar. Tak jakby chciał, aby Ona stale żyła we mnie jako znak Jego obecności. Ten budzik przestaje być zwykłym przedmiotem. On do mnie mówi, a dokładniej przez niego Jezus do mnie mówi słowami i tonami melodii. Mówi, że mnie kocha, że chce mi przebaczać.
Budzik przybliża mi Boga, ułatwia, bym stawał w Jego obecności jako ktoś błagający o miłosierdzie. (cdn)

"Przedziwny świat Jedynej Miłości"
Zeszyt nr 45
Wydawnictwo Ruchu Rodzin Nazaretańskich,Warszawa, 2006
Za zgodą Kurii Metropolitalnej Warszawskiej z dnia 28.04.2006 Nr 2067/NK/2006

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

"Maryja jest formą, w której jesteśmy duchowo kształtowani. Proces ten dokonuje się stopniowo i trwa całe życie, aż po dopełnienie się w momencie śmierci.
Gdy w chwili śmierci nie będziesz jeszcze w pełni duchowo ukształtowany, to proces ten będzie musiał dokonywać się dalej w czyśćcu.
Bóg jednak chce, byś uświęcił się, to znaczy został w pełni ukształtowany w formie, jaką jest Maryja, już na ziemi."
("Oto Matka twoja", s.68)